RELATIF: Media Mematangkan Minda . Selamat Datang . Selamat Membaca . Kepada Semua Pengunjung . Editor: Azmi Mohd. Salleh . Layari: http://azmirelatif-2.blogspot.com

Ahad, 3 November 2013

Santau: Kaedah Mengesannya


SANTAU: KAEDAH MENGESANNYA

KOTA BHARU, KELANTAN:  PADA dasarnya "ilmu santau" adalah ilmu yang mempelajari bagaimana memasukkan benda atau sesuatu ke tubuh orang lain dengan tujuan menyakiti. Mungkin ia sebatang paku atau seekor binatang berbisa yang dikirim secara ghaib untuk dimasukkan ke tubuh seseorang dengan tujuan menyakiti orang tersebut.

Seperti ilmu-ilmu lain yang ada di dunia, "santau" boleh jadi merupakan "ilmu putih" atau "ilmu hitam" bergantung dari penggunaan ilmu ini, apakah untuk kebaikan atau untuk kejahatan. Tetapi dalam aplikasinya ilmu putih ini dipadukan dengan ilmu-ilmu lain sehingga dapat dikatakan diselewengkan (dihitamkan) oleh pelakunya, misalnya yang aslinya digunakan untuk menidurkan bayi yang sering menangis agar terlelap, tetapi kalau oleh seorang pencuri ilmu ini diselewengkan untuk menidurkan mangsanya.

Ilmu untuk meluluhkan hati orang yang keras atau degil tetapi diselewengkan fungsinya untuk membuat orang lain terlena dengan pujuk rayunya. Kes yang terakhir ini dikenali secara umum dengan istilah "pukau" atau "gendam".

Walaupun proses santau yang ghaib ini sulit dimengertikan secara ilmu pengetahuan, tetapi secara logiknya santau dapat dimengertikan sebagai proses dematerialisasi. Pada waktu santau akan dikirimkan, benda-benda seperti paku, jarum, kaca ataupun binatang berbisa ini diubah dari nyata menjadi "energi" (tenaga).

Kemudian dalam bentuk energi (tenaga), benda ini dikirim menuju sasaran. Setelah tepat mengenai sasaran, energi ini diubah kembali menjadi nyata. Sehinggakan sebarang benda yang dikirim itu, misalnya kaca atau binatang berbisa akan masuk ke tubuh seseorang yang merupakan sasaran santau. Selanjutnya secara automatik, benda-benda yang tadi dimasukkan melalui santau ini akan menimbulkan kesakitan pada tubuh orang yang disantau.

Selanjutnya, saya akan membahaskan ilmu santau ini lebih ke arah santau sebagai ilmu hitam. Berdasarkan pengetahuan dan pengalaman saya, ada dua jenis kekuatan yang dijadikan sumber untuk mengaktifkan santau.

Pertama, adalah santau yang dalam prosesnya memanfaatkan kekuatan makhluk ghaib seperti jin, syaitan dan makhluk ghaib lainnya. Dalam pelaksanaannya, pelaku santau akan bekerjasama dengan makhluk ghaib sebagai media pengiriman santau.

Untuk mengajak si makhluk ghaib untuk dijadikan "penghantar atau courier" ini, tentu sahaja pelaku santau harus memberikan imbalan (ganjaran atau upah) sesuai yang diminta oleh si penghantar. Ganjaran boleh jadi berupa sesaji khusus yang diperuntukkan untuk makhluk ghaib sebagai makanan untuknya.

Ganjaran juga mungkin dalam bentuk lain sesuai dengan pemuafakatan makhluk ghaib dengan pelaku santau. Setelah ganjaran yang dijanjikan disepakati, maka "si penghantar" pun akan melakukan tugasnya membawa santau menuju sasaran.

Ada kes di mana sesaji atau ganjaran yang disepakati tidak dilaksanakan oleh pelaku santau, maka si penghantar tadi akan meminta "tumbal" atau "imbalan" dari diri pelaku santau itu sendiri sama ada dirinya sendiri atau keluarganya. Inilah merupakan risiko yang akan dhadapi oleh pelaku santau walaupun ia terlupa atau terlalai tetapi padah yang buruk akan diterimanya.

Kedua, adalah santau yang bersumber dari kekuatan "batin". Santau dengan metode ini memerlukan kekuatan batin yang biasanya diperolehi dari amalan spiritual.

Pada saat penggunaannya, santau dengan kekuatan batin biasanya kekuatannya itu dibantu dengan kekuatan visualisasi (pembayangan) yang kuat dari pelaku. Misalnya santau dengan menggunakan media sembilu, ketika hendak digunakan terlebih dahulu dibacakan mantera-mantera atau jampi-jampi tertentu. Setelah itu, pelaku santau memusatkan konsentrasinya, visualisasi dan berniat memasukkan sembilu ke dalam tubuh mangsanya.

Konon, dengan cara demikian, seseorang yang dituju akan bermuntahkan darah, sakit dalam perut dan sebagainya berdasarkan visualisasi yang dilakukan oleh penyantau. Kaedah ini merupakan gabungan antara kekuatan visualisasi, imaginasi dan juga jampi mantera.

Walau bagaimanapun, kedua-dua kaedah berkenaan mempunyai hubungkait dengan urusan syaitan dan jin. Sebab itu, kalau anda seorang yang kuat berpegang kepada amalan Islam, menjaga syariat, sering membaca Al-Quran, berwirid, bersolat sunat di samping menjaga solat yang wajib, berbuat baik sesama manusia dan sebagainya maka anda tidak akan dapat disentuh oleh angkara santau.

Bersama ini saya perturunkan amalan untuk mengelakkan diri dari gangguan jin, syaitan dan juga sihir sama ada sewaktu anda sedar atau tidak. Setiap selepas solat Subuh dan Asar bacalah "Surah Al-Ikhlas" (11 kali) dengan bermohon kepada Allah S.W.T  agar dikuatkan tauhid. "Surah Al-Falaq" (11 kali) dengan bermohon agar Allah melindungi dari kejahatan syaitan dan "Surah An-Nas" (11 kali) dengan bermohon kepada Allah agar melindungi dari kejahatan manusia.

Kaedah Mudah Mengesan Santau

Santau, guna-guna dan tuju adalah cara halus yang digunakan oleh seseorang untuk mencelakakan orang yang dibenci, dengki dan menguji ilmu. Cara halus ini kebiasaannya ada hubung kait dengan jin yang jahat.

Menurut Pengasas Pusat Rawatan Qalbun Salim, Profesor Dr. Haji Shahrin Abd. Rahman berkata, "santau biasanya menggunakan unsur alam sebagai perantaraan seperti angin, air, tanah dan api. Kerana kemajuan teknologi dewasa ini, foto seseorang, benda yang pernah dipakai, data diri bahkan melalui teknologi terkini seperti sms, e-mel dan mms akan digunakan untuk mencelakakan seseorang".

Sudah ramai mangsa yang jatuh akibat dari perbuatan jahat ini. Orang yang terkena santau, guna-guna dan tuju  ada sesetengahnya menderita seumur hidup, menjadi cacat zahir mahupun jiwa bahkan ramai yang mati akibat dari perbuatan terkutuk ini. Masalah yang menimbulkan kebencian kadang kalanya bukan besar sangat, cuma kecil bahkan tidak dikirakan masalah. Tetapi oleh kerana diri sudah dikuasai iblis dan syaitan, maka musuhnya tidak takut dan ragu-ragu untuk menyantau mangsa.

"Cara menyantau banyak dilakukan seseorang dengan meminta bantuan pakar ilmu hitam, mendatangi kubur-kubur yang dikuasai syaitan atau melakukan sendiri. Yang pentingnya, mangsa akan terima padahnya secara ghaib", ujar Profesor Dr. Haji Shahrin.

Jadi, bagaimanakah caranya untuk menghindar atau mengelak dari terkena perbuatan terkutuk ini? "Pada kebiasaannya, orang yang menerima serangan santau akan mendapat firasat yang tidak baik seperti mimpi buruk atau gerak rasa yang mengisyaratkan bahawa sesuatu perkara buruk akan menimpanya", tegas Profesor Dr. Haji Shahrin. Kalau sudah mendapat firasat tersebut, apakah yang harus dilakukan? Adakah harus berserah begitu sahaja?

Sebagai manusia yang diberi akal fikiran tidaklah baik dengan hanya berserah sahaja apabila mengetahui perbuatan ahat akan menimpanya. Jalan yang baik adalah mempersiapkan diri untuk mempertahankan dari serangan tersebut. Salah satu cara untuk mengesan santau mengikut kaedah yang disarankan oleh Profesor Dr. Haji Shahrin adalah seperti berikut dengan menyediakan:

1. Telur ayam kampung (1 bii)
2. Sebuah baldi
3. Bunga (7 jenis)
4. Kain putih satu meter
5. Kayu sepanjang satu meter.

"Langkah pertama yang harus dilakukan ialah dengan mengisikan baldi dengan air lalu masukkan bunga (tujuh jenis) dan telur ke dalamnya.

Kedua, bukalah tiga (3) atau empat (4) keping atap sebelah kiri bahagian belakang. Lalu letakkan baldi yang mengandungi bunga dan telur di bawah atap yang terbuka itu. Letakkan baldi di atas kerusi atau meja. Yang pentingnya, biarlah tinggi. Kain putih digunakan sebagai alas baldi.

Ketiga, mohonlah kepada Allah S.W.T  agar diberi petunjuk yang benar. Tinggalkan baldi di situ selama 7 hari 7 malam.

Setelah 7 hari 7 malam, ambillah baldi tersebut dan bawalah keluar rumah dan diletakkan atas tanah. Ambillah kayu sepanjang satu meter yang telah anda persiapkan lalu pukullah telur yang berada di dalam baldi.

Apabila telur yang anda pukulkan itu masih berupa telur yang terdiri dari putih dan kuning, itu petanda anda tidak terkena santau atau sakit biasa sahaja tanpa ada pengaruh ghaib. Tetapi apabila telur yang anda pukul itu mengeluarkan darah atau apa-apa kotoran, maka bererti anda memang terkena serangan ilmu hitam atau santau yang membahayakan keselamatan anda.

Hal yang perlu diperhatikan, jangan memecahkan telur dengan tangan kerana dibimbangi ilmu ghaib yang ada pada telur itu akan meresap masuk ke badan anda. Lebih baik tanam baldi bersama bunga dan telur itu. Biarlah bumi yang akan meneutralkan pengaruh jahat santau itu", ujar Profesor Dr. Haji Shahrin.

Cara mudah ini mungkin ada manfaatnya bagi anda. Palik tidak untuk anda menambahkan pengetahuan anda tentang wacana dunia ghaib. Pastinya, cara ini boleh digunakan untuk menghindari syak wasangka terhadap orang lain.

Penawar Santau

Bahan-bahan:
1. 500 gram rebung buluh
2. Kapur sirih
3. Segenggam garam
4. Kunyit hidup (2 jari)
5. 8 gelas air kelapa muda
6. 1 gelas santan segera
7. 2 gelas air perahan labu air
8. Madu asli.

Cara membuatnya:

1. Rebung dihaluskan dan direndam dalam air kapur sirih yang dicampur garam. Rendam selama satu (1) hari satu (1) malam.
2. Rebung yang direndam, dicuci dan direbus bersama lapan (8) gelas air kelapa muda, satu (1) gelas santan segera, dua (2) gelas air labu dan kunyit. Rebus hingga tinggal 3/4. Air rebusan disimpan di dalam peti sejuk. Rebung dibuang.

Cara penggunaan:

* Bagi lelaki yang ada gangguan seksual akibat disantau, masukkan satu (1) biji kuning telur ayam kampung dalam 1/2 cawan air penawar santau dan dimaniskan dengan dua (2) sudu madu. Minum dua kali sehari.

Profesor Dr. Haji Shahrin Abd. Rahman di klinik miliknya.


Inilah Pusat Rawatan Qalbun Salim miliknya yang terletak di Taman Sabariah.

Teks Sumbangan:
PROFESOR DR. HAJI SHAHRIN ABD. RAHMAN
Pengasas
Pusat Rawatan Qalbun Salim

Jurufoto:
AZMI MOHD. SALLEH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan